اخبار روز

اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز

اخبار روز ایران و جهان

روز وکیل چه روزی است | تاریخ روز وکیل 1395 | روز وکیل 95 کی هست

روز وکیل چه روزی است |  تاریخ روز وکیل  1395 | روز وکیل 95 کی هست

تاریخ روز وکیل 95,تاریخ دقیق روز وکیل | روز وکیل در سال 1395 + تبریک روز وکیل , عکس تبریک روز وکیل , روز وکیل چه روزی است + اس ام اس تبریک

روز وکیل چه روزی است |  تاریخ روز وکیل  1395 | روز وکیل 95 کی هست

در سال 1395 روز وکیل چه زوزی است+ عکس و متن تبریک روز وکیل

روز حقوقدان,تبریک روز وکیل,روز وکیل مبارک,روز قاضی,7 اسفند روز وکیل,روز وکیل مدافع مبارک,عکس تبریک روز وکیل,روز وکالت 

شاید خیلی‌ها نمی‌دانند هفتم اسفند ماه چه روزی است؛ روزی فراموش شده در تاریخ. تقریبا ۶۰ سال پیش در چنین روزی در سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا با پافشاری‌های دکتر مصدق تصویب شد ولی متاسفانه هفتم اسفند به عنوان سالروز «استقلال کانون وکلا» و بزرگداشت روز وکیل مدافع در کمتر تقویمی ثبت شده است.
7 اسفند روز وکیلی

در حالی که وقتی تقویم را ورق می‌زنی به گرامیداشت روزهایی چون ماما، معلم، مهندس و … برخورد می‌کنی ولی خبری از روز وکیل مدافع نیست، چرا؟ پاسخ به این سوال بر عهده کیست؟ آیا جز این است که افراد یار و و یاوری جز وکیل در برابر قاضی ندارند؟ چرا با وجود تلاش‌هایی که برای خصوصی‌سازی بسیاری از زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … می‌شود، در بعضی مواقع استقلال وکلا زیر پا گذاشته می‌شود؟ 
مرضیه محبی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان گفت: قانون مصوب سال ۱۳۳۳ به طور مطلوب تامین کننده استقلال وکلا بوده اما اگر اصلاحیه‌ سال ۸۸ اجرا شود، نفی کامل استقلال وکلا را در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به این اصلاحیه اظهار داشت: برای مثال می‌توان به توقیع پروانه وکالت توسط قوه‌ قضائیه اشاره کرد و همین طور گزینش وکلا که باید از کانال‌های اطلاعاتی قوه قضائیه عبور کنند و این‌ها مثال‌های برای آسیب جدی این اصلاحیه بر استقلال وکلاست.
زمان دقیق روز و کیل و وکلات

وی با اشاره به اینکه کانون‌های وکلا نهادهایی مدنی هستند، گفت: نهادهای مدنی زمینه‌های از جمله اوضاع و احوال اجتماعی لازم دارند تا بتوانند رشد کنند، در همه جای دنیا نهادهای مدنی رابطی بین دولت و مردم هستند و اصلا نباید این گونه تصور شود که وجود چنین نهادهایی مانعی در مقابل قوانین و حاکمیت است؛ نهادهای مدنی سرمایه‌های اجتماعی هستند و توسعه این نهادها سبب افزایش سرمایه اجتماعی و پیشرفت جوامع خواهد شد و اساسا به منزله ایجاد قدرت در مقابل حاکمیت نیست بلکه اسباب گسترش دموکراسی را در جامعه فراهم خواهد کرد.
این حقوقدان در پاسخ به این سوال که مشکل بیشتر وکلا به خاطر قانون است یا عملکرد خود، عنوان کرد: امروزه به طور عملی تضمین‌های لازم برای وکالت در جامعه‌ ما وجود ندارد؛ ما از طرف قضات به طور مشخص،‌ مساله خاصی نداریم مشکل ما با برخی قوانین مثل ماده‌ ۱۲۸ آیین دادرسی کیفری است که حق مداخله‌ وکیل را در امر تحقیق ممنوع کرده و این نشان دهنده‌ی محدود شدن حیطه‌ی اقتدار وکلاست.
 هفتم اسفند تاریخ روز وکیل است
روز وکیل چه روزی است |  تاریخ روز وکیل  1395 | روز وکیل 95 کی هست